YAZILAR Yorumlar FEEDBURNER

2009 ÖSS MAT- 2- DEĞERLENDİRMESİ

Gönderen Harun 18 Haz 2009

Bu sene ÖSS'de görevli değildim. Sınav sonrasında da televizyonda soruların çözümlerini yapan programları izlemedim.Bu yüzden 2008 ÖSS MAT- 2- DEĞERLENDİRMESİ'nde olduğu gibi dershaneciler hakkında yorum yapamayacağım:)

Matematik 2 testi hakkındaki düşüncelerime, yorumlarıma geçersek;
Eleştirdiğim, ''şurası şöyle olsaymış'' diyeceğim şeyler olsa da bu sınav genel manada iyi bir sınav. Sonuçta bir sınavın soru yapısı, zorluk derecesi o sınava giren herkesi mutlu etmez.Farklı yorumlar yapılabilir. Bence ÖSS gibi Türkiye genelinde yapılan bir sınav için 2009 ÖSS mat2 , günümüz koşullarında bu kadar olabilirdi.
Zorluk derecesi'ne bakacak olursak bence bu sınav geçmiş senelere göre kolay. En azından, kesinlikle zor değil!


2009 öss mat2 1. soru
2009 öss mat2 2. soru
2009 öss mat2 3. soru
2009 öss mat2 4. soru
2006-2007 ve 2008 sınavlarına kıyasla Ösym bu sınavda basit 3-4 soru sormaktansa orta düzeyde bol soru sormayı yeğlemiş. Bu senenin başlangıçtaki soruları geçmiş senelerdeki çarpanlara ayırma ve denklem sorularına kıyasla daha zor.
3. soru illaki [P(1)+P(-1)]/2 formulünü dayatmayıp, mantıken yine kısa bir sürede çözülebildiği için güzel bir soru. Geçmiş senelerdeki Toplam sembolü soruları böyle değildi!!!
4.soru güzel bir soru. Bu tip sorularda olmasa öğrenciler hiç kafasını çalıştırmayacak. Neyse ki Ösym her sene farklı birkaç soru sormaya çalışıyor.
Ben 1. soruda niye (x-2)'yi çekip yazmadıysam:)


2009 öss mat2 5. soru


2009 öss mat2 6. soru


2009 öss mat2 7. soru


2009 öss mat2 8. soruGüzel bir soru ama ben bu sorunun başta verilen şekline takıldım. O şekilde A,B noktaları ve d doğrusundan başka hiçbirşey yazılmasa sanki soru daha anlaşılabilir olurdu.


2009 öss mat2 9. soruGeçmiş senelerde aritmetik-geometrik gelmedi. Basit bir geometrik dizi sorusu, fakat olmamalıydı.Bu sınavda karmaşık sayıdan 1 soru, logaritmadan 1 soru , türev uygulamadan 1 soru geliyorsa, geometrik dizi 1 soruyu haketmez. Eğer amaç işlem ve düşünce yeteneğini ölçmekse toplam veya çarpım sembolü ile bu rahatlıkla yapılabilir. Peki geometrik dizinin mahsuru ne ki! Öğrenci geometrik dizinin tanımını ve ne olduğunu bilmiyor olabilir. Ve bu son derece normal.19-20 soruluk bir sınavda ayrıntı konulardan soru gelemez. İllaki sormak istiyorsan, geometrik dizinin tanımını yaparsın sorunun başında, olur biter.


2009 öss mat2 10. soruDizilerde limit müfredatta varmı? Gerçi ben fonksiyonmuş gibi çözdüm:)
Bu soru tuhaf olmuş.



2009 öss mat2 11. soru


2009 öss mat2 12. soruGüzel soru.


2009 öss mat2 13. soruTürev alma sorusu pek alışık olduğumuz bir soru değil. Türevden genellikle uygulama sorusu gelirdi. Başlangıçta dediğim gibi basit sormaktansa orta düzeyde bol soru sormuşlar. Aslında integralden hem integral alma hemde uygulama sorulduğuna göre, türev alma sorusu neden olmasın, böylece uygulamayı başaramasa da türev almayı bilen kişiyi belirleme adına sorulması güzel. Ancak limit iki tane olunca türev uygulamadan 1 soru gelmiş ve bu da biraz az olmuş. Çünkü türev uygulama çok geniş ve önemli bir konu. Aslında dizi limitinin veya geometrik dizi yerine türev uygulama çok güzel giderdi.


2009 öss mat2 14. soru


2009 öss mat2 15. soru

2009 öss mat2 16. soru


2009 öss mat2 17. soruİntegralden fazla zorlamamışlar ve iyi de yapmışlar. Zaten birçok öğrenci integrali başaramıyor.Aslında 2006'da bu integral sorularıyla başlayıp sonraki senelerde zorlaştırsalar çok daha mantıklı olurdu. Ösym tersini yaptı:)


2009 öss mat2 18. soru


2009 öss mat2 19. soru


2009 öss mat2 20. soruBu 20. sorudaki çemberi, acaba geometri sorularında çemberin bir tanecik olmasına bağlayabilir miyiz?
Aslında Analitik için de aynısını yapabilirlerdi. Geometride 3 tane analitik sorusu yerine analitiğin bir sorusu mat 2 'nin sorularına dağıtılabilirdi.

Neyse çok konuşmayım, sonuçta ben beğendim, iyi bir sınavdı. Öncelikle ezbere mahkum etmeyen bir sınavdı ki bu çok önemli. Belli ki olabildiğince özen gösterilmiş. Aşağıdaki Mat-1- sorusunda bile üçgenin alanı için analitikteki üçgen alanı formulünü bilmeye gerek yok. Noktaları yerleştirseniz alanı rahatlıkla bulabilirsiniz. Ki bu bir tesadüf değil soruyu hazırlayan özel olarak bunu amaçlıyor.
2009 öss mat 1 geometri

2009 öss matematik 2
2009 öss matematik 1
cevap anahtarı

, | Bu yazıyı arkadaşına gönder

15 SİTE YORUMLARA KAPATILMIŞTIR

  1. diskriminant dedi ki:
  2. Uzun süre yazmayınca; "sesiz sedasız tatile çıktınız su-i zannı"nına kapılmış olsam da bugün-yarın yanılacağım ümidini de kaybetmedim.:)

    Mat soruları gerçekten zor bahanesine getirilemeyecek kadar kolaydı...Öyle ki içlerinden konu kavramaya yönelik verilebilecek örnek olarak seçilebilecek sorular vardı...Eminim sorulardan bazılarını gözüyle çözüp gözlerine inanamayanlar:) ve ne olursa olsun kaleme sarılanlar olmuştur...

     
  3. H.EŞKAR dedi ki:
  4. 2006 öss mat-1- testinin bir sorusunu
    ''bu soruda birşey vardır''
    deyip birkaç kez çözen, emin olamayan bir öğrencim vardı.
    Soru şuydu:);

    5-(-2+3)=?

    (yanlış hatırlamıyorsam Ösym'nin basına verdiği kitapçığın 5. sorusuydu.)

     
  5. Esmer dedi ki:
  6. Aslında ösym öğrencileri çok şaşırtıyor..O kadar soru çözüyorlar zor konularda soru çözerken kendini buluyorlar ve dediğin gibi ''5-(-2+3)=? '' böyle bir soru görünce içinde bişey arıyorlar..(kesin bu soruda bişey vardır ) diye..Ve de bunun tam tersi oluyor..Beklenmedik zor sorular çıkıyor..

    Yani işin aslı aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık :))

     
  7. Adsız dedi ki:
  8. Tebrikler. İnternette çoğu siteyi gezdim, televizyonda soruları çözenleri, dershane öğretmenlerini dinledim, gazeteleri okudum fakat sizin kadar bilinçli ve düzeyli yorum yapana rastlamadım. Neden mat-1 için de yorum yapmıyorsunuz?

     
  9. H.EŞKAR dedi ki:
  10. Zaman ayırdığınız için ben teşekkür ederim.
    Mat 1 testini,MEVCUT ŞARTLARDA Ösym iyi hazırlıyor. Eleştirilecek, fazla bir şey yok.

    Bu testi eleştirmek, yorumlamak istemiyorum, çünkü bu testin yapısı genel manada yanlıştır. Bu test bambaşka bir şekilde olmalıdır. Ve bunun Ösym yani sınavı hazırlayan kurumla alakası yok. Üstüne basa basa söylüyorum MEVCUT ŞARTLARDA , Ösym verilen görevi iyi yapıyor. Ki önde gelen birçok dershanenin deneme sınavlarındaki mat-1- testinin ÖSS mat-1- testiyle alakası yoktur. Dershaneler hala başlarını kuma gömüp bu testin kolay olduğunu görmüyorlar yada görmek istemiyorlar. Birçok öğrenci dershanede kazık mat-1- sorularıyla yıpratılıyor.

    Konumuza dönersek; Milli Eğitim Bakanlığı müfredatının düzenlenmesiyle Mat-1- testi olması gereken yapıya gelirse o zaman Ösym’nin testi hakkında atıp tutulabilir:)

     
  11. Adsız dedi ki:
  12. Cevabınız için teşekkürler. "Bu test bambaşka bir şekilde olmalıdır." demişsiniz, aklınızdan geçen nedir?
    Bir de bu sayfanın altında yer alan Ali Poyrazoğlu'nun videosu hakkında söyleyeceklerim var. Youtube'da "math problem solving" yazıp aratınız, bakalım ne göreceksiniz? :)

     
  13. H.EŞKAR dedi ki:
  14. ''Bu test bambaşka bir şekilde olmalıdır'' ın cevabı sanırım bir yazı konusudur. Burada yorum olarak yazılamayacak kadar uzun bir mesele. Ne zaman olur bilemiyorum ama ayrıntılı olarak yazacağım
    Ali POYRAZOĞLU ve yanındaki video daha önce yayınlanan yazılarımdaki videodur.

    Bkz;28/7 başlıklı yazı.

    http://www.haruneskar.com/2009/01/287.html

     
  15. epsilon dedi ki:
  16. merhabalar.. Bu seneki mat 2 sorularıyla ilgili yorumlarınızı çok beğendim.Gerçekten yerinde tespitler.Sizce ilk dört soruyu hangi konu başlığı altında değerlendirmek daha doğru olur bu konudaki görüşlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum.Teşekkürler.

     
  17. H.EŞKAR dedi ki:
  18. Teşekkür ederim. Soruları keskin çizgilerle ayırmak pek mümkün ve doğru olmasa da
    1.Soru çarpanlara ayırma. Biraz zorlarsak ikinci dereceden denklem diyebilirsiniz.

    2.Soru çarpanlara ayırma. Biraz zorlarsanız Logaritma.

    3.Soru Polinom. Biraz zorlarsak Binom açılımı. Az daha zorlarsanız toplam sembolü.

    4.Soru Çarpanlara ayırma ve Polinom.

     
  19. epsilon dedi ki:
  20. çok teşekkür ediyorum ilginiz için.Bence ilk iki soru mat 1 bölümümde de sorulabilecek tarzda sorular olmuş.1.soru köklü sayılar 2. soru üslü sayılar olarakta değerlendirilebilir diye düşünüyorum.Dediğiniz gibi kesin çizgilerle ayırmak mümküm değil.

     
  21. H.EŞKAR dedi ki:
  22. Size katılıyorum ama soruyu yazanın kafasının içini okumak zor. Bence ikinci soruya haksızlık yapmayalım.
    ''Bu soru
    son derece güzel bir logaritma sorusudur'' da diyebilir soruyu hazırlayan matematikçi. Bakın soruya ikinci bir çözüm yaptım yukarıda.

     
  23. epsilon dedi ki:
  24. çok haklısınız zaten soruların ikinci bölümde olmasından dolayı bu şekilde bakmamız gerekir.Bu sorular birinci bölümde sorulsaydı o zamanda başka değerlendirilirdi.Benim söylemek istediğim bu sorular için tam olarak mat 2 sorusu diyemiyeceğimiz.Buda matematiğin doğasında var.Ezbeci olmayan çok yönlü düşünen bir öğrenci mat 2 bulanan bu soruları üslü yada köklü sayı bilgilerini kullanarak rahatlıkla çözebilir.Eminim çogu öğrenci bu soruların ikinci bölümde yer almasından dolayı bunu düşünmemiştir.

     
  25. adsız dedi ki:
  26. ya ben bu sene mat-2 de sorulan işlem sorusunu çözemedm...yardım edeblirmisiniz?

     
  27. H.EŞKAR dedi ki:
  28. Tabiki yardımcı olmaya çalışırım, bana E-mail atarsanız sanırım daha kolay olur.

     
  29. Adsız dedi ki:
  30. güzel teşekkürler cok iyi