YAZILAR Yorumlar FEEDBURNER

ZAMAN (1)

Gönderen Harun 14 Mar 2009


''Zamanla zamansız bir sorun yaşıyorum bugünlerde. Zamanla üstesinden geleceğim elbette ama zaman zaman zamanın aleyhimde işlediğini düşünüyorum.
Aslında bir zamanda yazılan fakat zamanı bir zamanlar diye nitelendirilecek veya anlatılacak çok zamanlı bir yazı yazacağım galiba.Bakalım zaman
gösterecektir.''


Eğer sonsuz bir zaman dilimine sahip olsaydım.
Ki bir dilimin sonsuz olmasından bahsetmek ne kadar doğru tartışılır!
Yani dilim kelimesi bir parçayı, parçacığı ifade ediyorsa ve sonsuz olan dilimlerin (parçacıkların) birleşmesiyle ortaya çıkan bütünün de sonsuz olma ihtimali varsa, cümlenin anlamında birçok sorun ortaya çıkacaktır. En iyisi yazar bu dilim kelimesini kullanmasın ve bu tartışmayı sonraya erteliyelim.

Eğer sonsuz bir zamana sahip olsaydım.
Ki bu ne manaya geliyor. ''Sonsuz bir zaman'' ne demek tartışılır!
Çünkü sonsuz kelimesinden ezelden ebede yani başlangıcı ve sonu olmayan bir zamandan bahsedildiğini mi anlamalıyız. Yoksa bir başlangıcı olan fakat sonu olmayan bir zaman kavramını mı anlamalıyız?

Yazar ''olsaydım'' dediği için doğumundan sonraki zamandan bahsettiğini, sonsuz kelimesiyle başlangıcı(yazarın doğumu) olan ve sonu olmayan bir zamandan bahsettiğini anlayalım.

Eğer sonsuz bir zamana sahip olsaydım. Hayatta başaramadığım birçok şeyi başarabilirdim. Düşünsenize zengin olamadınız mı? Alın size 3000 sene, zengin olmak için kullanın.Üniversite okuyamadınız mı? Alın size 500 yıllık bir süre, okursunuz bir fakülte herhalde. Piyanist mi olmak istiyorsunuz, hiç hayatınızda piyano çalmadınız mı? Öğrenme imkanınız olmadı mı? Sonu olmayan bir yaşamda istiyorsanız çok rahat yaparsınız.

Eğer sonsuz bir zamana sahip olsaydık. Hayattaki birçok tahminimiz birgün gerçekleşirdi. Birgün Milli Piyangonun büyük ikramiyesini kazanan siz olurdunuz. Birgün oynadığınız hisse senedi gerçekten size çok para kazandırırdı. Birgün gerçekten kafadan attığınız on sorunun cevabının hepsi doğru çıkardı. Birgün gerçekten trafik kazası geçirirdiniz. Birgün bunların hepsi olurdu. Sonsuz bir zamana sahip olsaydık!

Peki ama yazarın sonsuz zaman tanımı hiç bitmeyecek olan günler seneler olduğuna göre. Gün ve seneler birer zaman birimi olduğuna göre. Yaşamımızdaki gün sayısının sonsuz çoklukta olması durumundan bahsedildiğine göre. Zamanın en küçük birimi an(lahza)
bizim şimdiki yaşamımızda sonsuz çoklukta olduğuna göre. Biz şu an ki hayatımızda yine sonsuz bir zamana sahip değil miyiz? Bir zaman birimi olan anın sonsuz çoklukta olmasıyla gün yada senelerin sonsuz çoklukta olması arasında ne fark var ki?

ZAMAN(2) SONSUZLUK

| Bu yazıyı arkadaşına gönder

4 SİTE YORUMLARA KAPATILMIŞTIR

  1. zamansız dedi ki:
  2. felsefemide yaparım diyorsunuz yani=)..zamansız olarak bu konuda ne denir ne denir ne denirrr diye düşündüm lakin diyeceklerimi yuttum söyleyeceğim kelimelerin zamansız olan imajımı sarsmasını istemedim:)..şu kadarını paylaşabilirm zaman üstüne çok fazla düşünülebilinecek fakat hiçbirZAMAN kesin birşey söylenilecek bir kavram değil..yada zaman bi olay mı?zaman neki?zaman nerden çıkmış?acaba ilkçağlarda saat yokken insanlar buna ne diyorlardı?önce zaman kelimesimi ortaya çıktı yoksa saat kelimesi mi?yada neden zaman kelimesi yada neden saat kelimesi?olayın etimolojik yönüde önemli bence ki eğitimle ilgili olan yazınızı beğenmiştim lakin tek bi kavramda kaldı bunun sebebini açıklarsınız sevirim yoksa sitenin popülaritesi artsın diye bundan vazmıgectınız?yada neden zaman2 yakında dediniz yoksa bilerekmı zaman kelimesini sectınız?çunku zaman konusunu aç aç bitmez
    etimolojik yönü felsefik yönü hafiften edebiyat bi tutam bilim al sana yazı dizisi..durunn durun daha diyeceklerim bitmedi..2000 senede 500 senede isteklerimizin gerceklesecegınden bahsetmişiniz..burdaki sorularım..kader kavramına inanıyor muydunuz siz? inanıyorsanız kaç sene geçtiği önemli deil yaşanılmayacaksa yaşanılmyacaktır öyle değil mi?eğerki kader kavramına inanmıyorsanız 500 senede yaşasam 2000 senede yaşasam belkı zengın olamayacagım zengın olabılırsınız derken burdada yıne bı yazgı yıne bı gerceklesecek edası goruorum bu durumda olay yıne kadere cıkmıyormu?birde sonsuz ne?sonsuz sonsuz diye tutturmusuz birşey bu sonsuz ne? sonsuz derken bıle sonsuza gıden dıoruz hıcbıtmeyen bunu nerden bıloruz kı bıtmeycegını? bıtmedıgını bılıosak daha once bı sonsuz yasandıda bız burdanmı ogrendık?egerkı yasandıysa bıtmıs ve bız buna sonsuz demısızdır sonsuz hanı hıc bıtmıodu..SONSUZ HANİ SONSUZDU?...yani siz şimdi sonsuz yaşasaydık bir şekilde mıllı pıyango bıze cıkardımı dıyorsnuz alla alla belkı hıc cıkmayacak bunun olasılıgını hesaplayabılırmıyız?..tum bu soruların cevabını rica ediyorum hee birde yorum böyle yapılır=))

     
  3. H.EŞKAR dedi ki:
  4. Bu iki yazılık değil uzun bir yazı dizisi olacak. Zaman(2) yakında ifadesi Zaman(2) yi yazdıktan sonra Zaman(2) linki olacak. Ve bu yazı dizisi bu şekilde hep birbirine bağlantı içeren bir yazı dizisi olacak. Ve aynı zamanda her yazıdan sonra yakında tabirini kullanacağım ki okurlarım anlasınlar daha söyleyeceklerim bitmedi.
    Zaman konusunu seçmem konunun aç aç bitmez bir konu olduğundan değil. Gerçekten kafamı kurcalayan birşey olduğundan. Bazı arkadaşlarım biliyor bu yazı dizisi aylar öncesinden planlandı.

    Zaman, sonsuzluk ve benzer sorularına şimdi cevap vermiyorum çünkü zaten bu yazı dizisi bu ilk yazıdaki soru işaretlerinden de anlaşılacağı gibi bu kavramları inceleyecek.Biraz sabırlı olmak lazım.

    Kelimelerin etimolojik kökeni ile çok ilgilenmeyeceğim. Zaten yazımda dediğim gibi yazarın sonsuz kelimesini doğru yada yanlış kullanıp kulanmadığı hakkında yorum yapmadım. Sadece yazarın sonsuz demekle burada şunu kastettiğini anlayalım dedim.

    Kader, saat gibi kavramlara gelince bence yine sabırsız davranıyorsun. Sonuçta ben yazımda birisini konuşturuyorum. O kişiye katılıyormuyum katılmıyor muyum hatta bir süre sonra bu yazımdaki bütün cümleler anlamını yitirecek mi????? Tekrar ediyorum bu uzun bir yazı dizisi.

    Senin bloğunda uzun bir yorum yapmam kötü birşey gibi konuşma. Değer vermişim uzun yazmışım aaa!!!

     
  5. zamansız dedi ki:
  6. olayın espirisi be hocam yazınızı çok beğendim ve de bu soruları laf olsun diye sormadım cidden merak etmişimdir bi ara üstünde düşünmüşümdür acaba etimolojik yönünüde ben mi konu etsem ortaklaşa bişeyler olustursak:p=)

     
  7. H.EŞKAR dedi ki:
  8. Neden olmasın?